Afera z Funduszem Sprawiedliwości, który zamiast pomagać ofiarom przestępstw, wspierał polityków Zjednoczonej Sitwy, to mały pikuś w porównaniu z przekrętem, który wkrótce zostanie ujawniony.
Zaledwie przedsmak tego, z czym będziemy mieli do czynienia pokazała Najwyższa Izba Kontroli (NIK), która zbadała wydatki tylko dziewięciu spółek skarbu państwa w latach 2017-2021 na sponsoring, reklamy w mediach, darowizny oraz na usługi prawne i doradcze.
Droga propaganda
Według ustaleń NIK, spółki wydały na reklamy w mediach ponad miliard złotych. NIK nie podała, do kogo trafiły pieniądze, ale łatwo się domyślić, że głównie do TVPiS i do koncernów medialnych braci Karnowskich (m.in. tygodnik „Sieci”, portal wPolityce.pl, telewizja wPolsce.pl) oraz Tomasza Sakiewicza (m.in. tygodnik „Gazeta Polska”, dziennik „Gazeta Polska Codziennie”, portal Niezalezna.pl i Telewizja Republika).
Według szacunkowych obliczeń, m.in. na podstawie raportów sporządzonych przez prof.Tadeusza Kowalskiego z Uniwersytetu Warszawskiego, w latach 2016-2023 spółki skarbu państwa wykupiły reklamy w „Gazecie Polskiej” za ok. 90 mln zł, a w „Gazecie Polskiej Codziennie” za ok. 50 mln zł. Jeszcze bardziej obłowili się Karnowscy, którzy tylko za reklamy w tygodniku „Sieci” zainkasowali ok. 160 mln zł.
Wcale bym się nie zdziwił, gdyby przez 8 lat rządów PiS spółki wpompowały we wszystkie media Karnowskich i Sakiewicza nawet 500 mln zł… Cały artykuł na łamach tygodnika.